تعمیرات یخچال و ساید

گرمای بیش از حد موتور یخچال را چگونه تنظیم کنیم؟

گرمای بیش از حد موتور یخچال را چگونه تنظیم کنیم؟

همان طور که می دانید یخچال ها یکی از دستگاه های الکتریکی بسیار کاربردی هستند. این دستگاه ها در ۲۴ ساعت شبانه روز کار می کنند و گاهی اوقات موتور آن ها داغ می شود. شاید بپرسید علت گرم شدن موتور چیست و گرمای بیش از حد موتور یخچال را چگونه تنظیم کنیم؟ برای این که بتوانید دمای موتور را کنترل کرده و از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری کنید، ابتدا باید عوامل داغ کننده کمپرسور را بشناسید.

گرمای بیش از حد موتور یخچال را چگونه تنظیم کنیم؟

می پرسید گرمای بیش از حد موتور یخچال را چگونه تنظیم کنیم؟ برای پاسخ به این سوال باید ابتدا با عواملی که سبب داغ شدن موتور این دستگاه می شوند آشنا شویم. عوامل و فاکتور های زیادی وجود دارند که سبب داغ شدن موتور یخچال شده و می تواند سبب بروز مشکلات جدی در دستگاه شود. این دستگاه تمام طول شبانه روز روشن بوده و کار می کند، در نتیجه همین امر می تواند در داغ شدن موتور موثر باشد. علاوه بر آن ممکن است فن دستگاه خراب شده و توانایی خنک کردن موتور را نداشته باشد. خرابی ترموستات، کمپرسور و یا کم شدن گاز درون لوله ها از دیگر عواملی است که می تواند در گرم شدن موتور این دستگاه بسیار موثر باشد.
در حالت کلی برای این که این دستگاه خنک شود به گاز مبرد نیاز دارد. این گاز درون لوله های خاصی که از قبل درون دستگاه تعبیه شده است، قرار گرفته و شروع به حرکت می کند. با حرکت در طول مسیر همه قطعات را خنک کرده و در نتیجه سرمای خود را از دست می دهد. زمانی که گاز گرم می شود دوباره به کمپرسور منتقل شده و در آنجا خنک می شود تا برای گردش دوباره در سیستم آماده شود.

چگونه موتور یخچال را خنک کنیم؟

شاید تا به حال از خود پرسیده باشید گرمای بیش از حد موتور یخچال را چگونه تنظیم کنیم؟ از آن جایی که فرايند خنک سازی این دستگاه توسط گاز مبرد انجام می گیرد، برای تنظیم دمای موتور باید به میزان این گاز توجه داشته باشید. مقدار گاز باید همیشه در سطح مشخصی باشد و اگر کم تر شود باید سریعا گاز مورد نیاز دستگاه را تامین کنید. علاوه بر آن باید دستگاه را در موقعیت مناسبی از آشپزخانه قرار دهید. این دستگاه باید در فاصله استانداردی از دیوار قرار بگیرد تا از گرم شدن موتور آن جلوگیری شود. همچنین تا حد امکان آن را از گاز و وسایل گرمایشی دور نگه دارید تا از بالا رفتن دما جلوگیری شود.
علاوه بر همه این ها کثیف بودن کندانسور نیز می تواند در بروز این مشکل موثر باشد. زمانی که لوله های مار پیچ پشت یخچال بیش از حد خاک گرفته و چرب شده باشند، نمی توانند عملکرد مناسبی از خود نشان دهند. این مسئله می تواند سبب داغ تر شدن موتور شده و مشکلات بزرگی را برای دستگاه به وجود آورد. بنابراین در فواصل زمانی مشخصی کندانسور را تمیز کنید و از این طریق دمای موتور را تحت کنترل خود در آورید.

چگونه موتور یخچال را خنک کنیم؟

نکات مهم برای تنظیم دمای موتور یخچال

در پاسخ به سوال گرمای بیش از حد موتور یخچال را چگونه تنظیم کنیم؟ باید بگوییم که علاوه بر مواردی که به آن ها اشاره کردیم، نکات دیگری نیز وجود دارند که باید برای تنظیم دمای موتور به آن ها توجه داشته باشید. برای آن که از گرم شدن بیش از حد موتور جلوگیری شود می توانید اقدامات خاصی انجام دهید که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • درب یخچال را مدام باز و بسته نکنید.
  • لاستیک دور درب را چک کنید و در صورت نیاز آن را عوض نمایید.
  • از قرار دادن غذا های گرم به درون یخچال خودداری کنید.
  • از سالم بودن رله استارت مطمئن شوید.
  • فن یخچال را مدام مورد بررسی قرار داده و از سالم بودن آن مطمئن شوید.
  • تمیز کردن فیلتر درایر

نکات مهم برای تنظیم دمای موتور یخچال

کلام آخر تنظیم گرمای زیاد موتور یخچال

شاید تا به حال از خود پرسیده باشید که گرمای بیش از حد موتور یخچال را چگونه تنظیم کنیم؟ این دستگاه دائما در حال کار کردن بوده و افزایش دمای موتور برای آن بسیار خطرناک است. از این رو باید دستگاه را در فاصله مناسبی از دیوار قرار داده و میزان گاز مبرد موجود در آن را مورد بررسی قرار دهید. همچنین فیلتر و کندانسور دستگاه را در فواصل زمانی مشخصی تمیز کرده و از سالم بودن رله استارت مطمئن شوید. با انجام این مراقبت ها می توانید گرمای موتور دستگاه را تنظیم کرده و به خوبی از آن مراقبت کنید.

سوالات متداول تنظیم گرمای زیاد موتور یخچال

  1. رله استارت چه تاثیری در خنک شدن موتور یخچال دارد؟
    این قطعه کمپرسور را راه اندازی کرده و از این طریق سبب خنک شدن موتور می شود. حال اگر این قطعه خراب شود، شرایط برای روشن شدن کمپرسور سخت شده و در نتیجه موتور نمی تواند خنک بماند.
  2. دمای استانداردی که کمپرسور یخچال می تواند در آن فعالیت کند، کدام است؟
    بهترین دما برای فعالیت این قطعه بین ۱۸ تا ۲۷ درجه سانتی گراد است. قرار گرفتن دستگاه در دماهای بیش تر از این محدوده سبب افزایش دمای موتور می شود.
  3. آیا خراب شدن فن کندانسور می تواند در تنظیم دمای موتور یخچال موثر باشد؟
    بله، این قطعه با ایجاد جریان هوا در کندانسور، سبب خنک شدن دستگاه می شود. در نتیجه خراب شدن این قطعه می تواند در گرم تر شدن موتور موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *