تعمیرات یخچال و ساید

بررسی حل مشکل کار نکردن آب سردکن یخچال

بررسی حل مشکل کار نکردن آب سردکن یخچال

امروزه اکثر یخچال ها به آب سردکن مجهز هستند اما گاهی اوقات مشاهده می شود که این دستگاه با مشکل مواجه شده است. برای بررسی حل مشکل کار نکردن آب سردکن یخچال باید علت بروز ایراد را پیدا کرده و برای رفع آن مشکل اقدامات لازم را انجام دهید. گاهی اوقات مشاهده می کنیم که آب سرد کن به خوبی آب را خنک نکرده و یا آن که آب از آن خارج نمی شود. این ها از مهم ترین ایراداتی هستند که این دستگاه ممکن است با آن ها مواجه شود و برای حل هر یک از این مشکلات راه حل های خاصی ارائه شده است.

بررسی حل مشکل کار نکردن آب سردکن یخچال

برای بررسی حل مشکل کار نکردن آب سردکن یخچال و خنک نشدن آب درون آن می توان به دو دلیل عمده اشاره کرد. اگر ترموستات دمایی دستگاه به درستی تنظیم نشده باشد و یا اینکه در برد کنترلی دستگاه مشکلی به وجود آمده باشد، این اختلال مشاهده می شود. گاهی اوقات نیز دستگاه آب را به خوبی خنک می کند اما آب خنک از آب سردکن خارج نمی شود. این مشکل نیز در اثر عوامل مختلفی بروز می کند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • یخ زدن لوله انتقال آب
  • وجود مشکل در شیر ورودی آب
  • فشار کم آب
  • فیلتر آب
  • سوئیچ درب
  • سوئیچ آب سردکن
  • ایراد برد کنترلی آب سردکن

مهم ترین دلایل کار نکردن آب سردکن یخچال

همانطور که قبلا نیز گفتیم برای بررسی حل مشکل کار نکردن آب سردکن یخچال، ابتدا باید علت کار نکردن آب سرد کن را پیدا کرده و سپس برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهید.

  • ایراد در لوله انتقال آب

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که سبب کار نکردن آب سردکن یخچال می شود، ایراداتی است که در لوله انتقال آب رخ می دهد. اگر این لوله یخ زده باشد، راه عبور آب مسدود شده و در نتیجه آب سردکن کار نمی کند. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید دمای یخچال را در بازه ۱۲- تا ۱۸- درجه قرار دهید و دقت داشته باشید که نمایشگر دیجیتال دما را به درستی نشان دهد.

ایراد در لوله انتقال آب

  • ایراد برد کنترلی آب سردکن

اگر برد کنترلی خراب شود، عملکرد آب سردکن نیز متوقف خواهد شد. از این رو در شرایطی که آب سردکن نتواند کارکرد مناسبی داشته باشد باید این برد را مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز آن را تعمیر کرد.

  • خرابی شیر ورودی

گاهی اوقات شیر ورودی یخچال دچار مشکل شده و این ایراد را به وجود می آورد. در شرایطی که آب سردکن نمی تواند به درستی کار کند باید این شیر را مورد بررسی قرار دهید و از مسدود نبودن آن مطمئن شوید. همچنین دقت داشته باشید که این قطعه ممکن است به صورت الکتریکی و یا مکانیکی از کار بیفتد.

  • کم بودن فشار آب خانه

آب خانگی باید دارای فشار استانداردی باشد تا آب سردکن این دستگاه بتواند عملکرد مناسبی از خود نشان داده و کار کند. در شرایطی که فشار آب کمتر از حد استاندارد باشد، احتمالا آب سردکن توانایی کار کردن نخواهد داشت.

کم بودن فشار آب خانه

دیگر دلایل کار نکردن آب سردکن یخچال

برای بررسی حل مشکل کار نکردن آب سردکن یخچال باید بدانید که عوامل موثر برای بروز این مشکل تنها به موارد گفته شده ختم نمی شود. این مشکل می تواند در اثر عوامل دیگری نیز بروز کند که عبارتند از:

  • ایراد فیلتر آب

دقت داشته باشید که فیلتر آب این دستگاه هر ۶ ماه یکبار باید تعویض شود و در صورتی که این نکته را رعایت نکنید، احتمال جرم گرفتن فیلتر افزایش می یابد. با مسدود شدن این فیلتر آب سردکن نیز نمی تواند کار کند و آب خنک مورد نیاز افراد تامین نخواهد شد.

  • خرابی میکروسوئیچ

گاهی اوقات میکروسوئیچی که نحوه خروج آب از آب سردکن را تحت کنترل خود قرار می دهد، دچار مشکل می شود. هر گونه ضربه و یا حرارت اضافی می تواند برای این قطعه مشکل ایجاد کند و در نتیجه عملکرد آب سردکن را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

خرابی میکروسوئیچ

  • ایراد سوئیچ درب یخچال

گاهی اوقات جریان لازم در سوئیچ درب برقرار نبوده و این امر سبب بروز مشکل در آب سردکن می شود. زمانی که سوئيچ درب با مشکل مواجه شده باشد، شرایط برای کار کردن آب سردکن نیز فراهم نشده و آب درون آن خنک نخواهد شد.

  • ایراد سیم کشی های داخلی

یکی از مواردی که در بررسی حل مشکل کار نکردن آب سردکن یخچال باید به آن توجه شود، سیم کشی ها می باشند. سیم کشی داخلی یخچال به شیوه ای کاملا اصولی انجام می گیرد و هر گونه اختلال و یا قطعی در آن می تواند سبب بروز مشکل در آب سردکن شود. بنابراین زمانی که متوجه شدید آب سردکن خراب شده و کار نمی کند، باید حتما سیم کشی داخلی دستگاه را مورد بررسی قرار دهید.

ایراد سیم کشی های داخلی

کلام آخر بررسی حل مشکل کار نکردن آب سردکن یخچال

با بررسی حل مشکل کار نکردن آب سردکن یخچال متوجه شدیم که این ایراد در اثر عوامل مختلفی بروز می کند. گاهی اوقات عوامل خارجی مانند کم بودن فشار آب و خرابی شیر ورودی سبب بروز این مشکل می شوند. برخی اوقات نیز عوامل داخلی مانند خراب بودن سوئیچ، مسدود بودن لوله انتقال آب و یا گرفتگی فیلتر، ایراد در سیم کشی داخلی و همچنین خرابی برد کنترلی باعث ایجاد اختلال در آب سردکن می شوند. در صورتی که متوجه شدید آب سردکن به درستی کار نمی کند کافیست که از یک تعمیرکار یخچال کمک بگیرید تا بخش های مختلف دستگاه را مورد بررسی قرار داده و عیب آن را بر طرف کند.

سوالات متداول بررسی حل مشکل کار نکردن آب سردکن یخچال

  1. آیا علت کار نکردن آب سردکن در برند های مختلف یخچال متفاوت می باشد؟
    تقریبا سیستم آب سردکن ها در همه یخچال فریزها مشابه بوده و تفاوت عمده ای میان آن ها وجود ندارد. بنابراین علت کار نکردن آن ها نیز مشابه یکدیگر می باشد.
  2. آیا همه تعمیرکاران یخچال می توانند عیوب آب سردکن را تشخیص داده و آن را بر طرف کنند؟
    خیر، برای این کار باید به دنبال یک تعمیرکار حرفه ای و ماهر باشید که در این زمینه تجربه زیادی کسب کرده است.
  3. یخچال های ساید بای ساید که دارای مخزن آب سردکن نیستند، چگونه آب ورودی را دریافت می کنند؟
    در این نوع یخچال ها از شیر برقی استفاده می شود و هر گونه اختلال در این شیر می تواند سبب بروز مشکل در آب سردکن شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *