بلاگ, تعمیرات یخچال و ساید

دلایل نشتی آب یخچال در چیست؟ 

دلایل نشتی آب یخچال در چیست؟ 
نشت آب از یخچال یکی از ایراداتی است که به دلایل مختلفی به وجود می آید. می خواهید بدانید دلایل نشتی آب یخچال در چیست؟ گاهی اوقات خراب بودن لاستیک دور درب، انسداد لوله تخلیه و مشکلاتی از این دست سبب بروز چنین اختلالی در یخچال می شود. در صورت مشاهده این مشکل نباید آن را نادیده گرفت زیرا با ادامه این روند یخچال خراب شده و کف آشپزخانه نیز مشکل پیدا خواهد کرد.

دلایل نشتی آب یخچال در چیست؟

می پرسید دلایل نشتی آب یخچال در چیست؟ این ایراد که در اثر عوامل مختلفی بروز پیدا می کند، می تواند با مشکلات جدی برای دستگاه همراه باشد. مهم ترین عواملی که سبب بروز این مشکل می شوند، عبارتند از:
  • خرابی لاستیک دور درب

یکی از مهم ترین عواملی که باعث ایجاد این مشکل می شود، خراب بودن لاستیک دور درب یخچال است. برای حل این مشکل ابتدا از تمیز بودن این لاستیک مطمئن شوید و در شرایطی که لاستیک خراب و فرسوده شده است، باید برای تعویض آن اقدام کنید.

  • انسداد لوله تخلیه

همه یخچال فریز های امروزی به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند برفک ها را آب کرده و فضای داخلی خود را یخ زدایی کنند. برای این کار به یک چرخه نیاز است که یخ های موجود بر روی سیم پیچ اواپراتور دستگاه را آب کند. آب حاصل نیز به درون یک سینی مخصوص ریخته می شود، حال اگر مسیر انتقال آب مسدود شده باشد، آب اضافی از یخچال خارج می شود. در شرایطی که علت نشت آب را در بروز این مشکل دانستید، ابتدا دستگاه را از برق بکشید و کشو ها را خارج کنید. مقداری جوش شیرین درون سوراخ تعبیه شده در پایین یخچال بریزید تا انسداد لوله بر طرف شود.

  • یخ زدن اواپراتور

این مشکل در اثر خرابی ترموستات، هیتر دیفراست، باز ماندن درب برای مدت طولانی به وجود می آید. بنابراین برای جلوگیری از یخ زدن اواپراتور باید قطعات نام برده را مورد بررسی قرار داده و عیوب آن ها را برطرف کنید.

علت جمع شدن آب زیر یخچال

دلایل نشتی آب یخچال در چیست؟ این سوالی است که ذهن افراد زیادی را به خود مشغول کرده است. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که علاوه بر موارد گفته شده، دلایل دیگری نیز وجود دارند که می توانند به عنوان دلیل اصلی بروز این مشکل شناخته شوند که مهم ترین آن ها به شرح زیر می باشند:
  • شکستگی سینی یخچال

همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم هر یخچال دارای یک سینی مخصوص است. آب حاصل از یخ زدایی دستگاه به درون این محفظه ریخته و این امر از خارج شدن آب از زیر دستگاه جلوگیری می کند. حال اگر این سینی شکسته و یا سوراخ شده باشد، آب موجود درون آب به بیرون می ریزد. در این شرایط باید برای تعویض این قطعه از یخچال اقدام کنید تا از بروز مشکلات بزرگتر برای دستگاه جلوگیری شود.

  • خرابی یخساز یا آب سرد کن

هر گونه اختلال در نحوه بسته شدن لوله های آب سرد کن می تواند سبب بروز این مشکل در یخچال شود. بنابراین اگر سینی دستگاه سالم است باید به لوله و اتصالات یخساز و یا آب سرد کن یخچال خود دقت کرده و عیوب آن را برطرف کنید.

  • جمع شدن آب زیر جا میوه ای

گاهی اوقات مشاهده می کنید آب زیادی در زیر جا میوه ای دستگاه جمع شده است. با زیاد تر شدن این آب، شرایط برای نشتی آب یخچال فراهم می شود. این مشکل معمولا در اثر خرابی المنت، ترموفیوز و یا گرفتگی لوله آب اتفاق می افتد. برای حل این مشکل و برطرف کردن نشتی باید از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید.

آخرین علت های نشت آب یخچال

پرسیده بودید دلایل نشتی آب یخچال در چیست؟ ما نیز در پاسخ به مهم ترین و شایع ترین دلایل بروز این مشکل اشاره کردیم. حال باید بدانید که موارد دیگری نیز وجود دارند که می توانند در بروز این ایراد موثر باشند.
  • خراب بودن شیر ورودی آب

گاهی اوقات لوله ها سوراخ شده اند و یا اینکه شیر ورودی با مشکل روبرو شده است. این عوامل نیز می توانند در بروز نشتی آب این دستگاه موثر باشند.

  • خرابی فیلتر آب

فیلتر آب یکی از قطعاتی است که باید در فواصل زمانی مشخصی تعویض گردد. اگر مدت زمان طولانی این فیلتر عوض نشود، رسوب گرفته و در نتیجه سبب شکستگی شیلنگ می شود. شما با سرویس به موقع دستگاه و در صورت نیاز، تعویض این فیلتر می توانید از نشتی آب جلوگیری کنید.

  • تراز نبودن یخچال

اگر یخچال به درستی تراز نشده باشد، احتمال بروز این مشکل وجود دارد. بنابراین در صورت مشاهده نشتی آب بهتر است که این مورد را نیز بررسی کنید.

کلام آخر در مورد دلایل نشتی آب یخچال در چیست؟
دلایل نشتی آب یخچال در چیست؟ این سوالی است که ذهن افراد زیادی را به خود مشغول کرده است. برای حل این مشکل باید ابتدا با علت های بروز آن آشنا شوید. عوامل مختلفی می توانند در بروز این مشکل موثر باشند، انسداد لوله تخلیه، خرابی لاستیک دور درب، خرابی آب سرد کن، شکستگی سینی و … از مهم ترین عواملی هستند که در بروز این مشکل موثر می باشند. برای حل این مشکل بهتر است از یک تعمیرکار یخچال کمک بگیرید تا علت بروز این ایراد را یافته و آن را برطرف کند.

سوالات متداول در مورد دلایل نشتی آب یخچال در چیست؟

1.نشتی آب از سمت فریزر در اثر چه مواردی اتفاق می افتد؟

نصب اشتباه شیلنگ تخلیه آب، رطوبت زیاد هوا و همچنین خرابی گرم کن از مهم ترین عوامل بروز این مشکل می باشد.

2.آیا دلیل دیگری نیز برای نشتی آب یخچال وجود دارد؟

بله، ممکن است این ایراد در اثر پوسیدگی و سوراخ شدن مخزن آب به وجود آید.

3.چه عواملی سبب بروز آب دادن فریزر یخچال می شوند؟

خرابی بخش تخلیه فاضلاب، عرق کردن بدنه، خرابی قطعات دیفراست و یا ایراد در کمپرسور می تواند در بروز این مشکل دخالت داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *