تعمیرات یخچال و ساید

دلایل کار نکردن موتور یخچال و نحوه تعمیرات یخچال ساید

دلایل کار نکردن موتور یخچال و نحوه تعمیرات یخچال ساید

گاهی اوقات موتور یخچال روشن نشده و در نتیجه فضای داخلی آن نمی تواند خنک شود. از این رو خوب است که با دلایل کار نکردن موتور یخچال و نحوه تعمیرات یخچال ساید آشنا شوید. این مشکل در اثر عوامل مختلفی به وجود آمده و برای حل آن راهکار های متفاوتی ارائه می شود. بهترین کار برای حل این مشکل کمک گرفتن از یک تعمیرکار حرفه ای و کارآزموده می باشد که بتواند به خوبی عیوب دستگاه را تشخیص داده و آن ها را بر طرف کند.

دلایل کار نکردن موتور یخچال

برای آشنایی با دلایل کار نکردن موتور یخچال و نحوه تعمیرات یخچال ساید باید بگوییم که این قطعه ممکن است در اثر عوامل مختلفی بروز می کند. مهم ترین دلایلی که سبب عدم کار کردن موتور این دستگاه می شوند عبارتند از:

  • قطع بودن سیم کشی

هر گونه قطعی در سیم کشی و عدم برقراری جریان برق در دستگاه از روشن شدن موتور جلوگیری می کند. برای این کار باید دو شاخه، پریز برق، سیم و کابل متصل با دستگاه را مورد بررسی قرار داده و از سالم بودن آن ها مطمئن شوید. همچنین برای این کار می توانید مولتی متر نیز استفاده کرده و جریان برق موجود را اندازه گیری کنید.

  • معیوب بودن رله استارت

رله استارت یکی از قطعات اصلی برای کار کردن موتور به حساب می آید. این قطعه وظیفه دارد که جریان برق را به کمپرسور منتقل کند و برای کارکرد درست موتور باید همواره کاملا سالم و بدون نقص باشد. بنابراین در صورتی که این قطعه به درستی کار نکند احتمال عدم روشن شدن موتور یخچال نیز وجود دارد.

  • خرابی ترموستات

اگر این قطعه خراب شده و به درستی کار نکند نیز احتمال دارد که موتور توانایی روشن شدن نداشته باشد.

  • خرابی برد یخچال

خراب بودن برد هوشمند دستگاه از دیگر عواملی است که می تواند در عدم روشن شدن موتور موثر باشد.

  • سوختن موتور یخچال

گاهی اوقات نیز موتور دستگاه سوخته است، دمای آن به شدت بالا رفته است و یا این که ارتباط سیم پیچ موتور قطع شده است. در همه این موارد باید موتور تعمیر شده و مشکلات ایجاد شده برطرف گردد.

راهکار هایی برای جلوگیری از کار نکردن موتور یخچال

برای آشنایی بیش تر با دلایل کار نکردن موتور یخچال و نحوه تعمیرات یخچال ساید باید به بخش های مختلف دستگاه توجه کرده و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. برای آن که موتور این دستگاه نسوزد، باید در فواصل زمانی مشخصی کویل های کندانسور را مورد بررسی قرار داده و از سالم و تمیز آن ها مطمئن شوید. زمانی که گرد و غبار و چربی بیش از حدی بر روی کویل ها قرار بگیرد، گرما به خوبی منتقل نشده و در نتیجه یخچال نمی تواند به درستی کار کند.
از طرفی باید میزان گاز مبرد را نیز اندازه گیری کرده و در صورت کم بودن، به آن اضافه کنید. این گاز که از طریق کویل ها به گردش در می آيد، به خنک شدن فضای داخلی کمک می کند. حال اگر مقدار این گاز کم شده باشد، احتمال دارد که موتور نتواند روشن شده و کار کند. علاوه بر همه این ها باید ترموستات را مورد بررسی قرار داده و از سالم بودن آن مطمئن شوید. در شرایطی که این قطعه خراب شود، سیگنال راه اندازی دستگاه صادر نشده و در نتیجه موتور زمان مناسب برای روشن شدن را دریافت نمی کند.

راهکار هایی برای جلوگیری از کار نکردن موتور یخچال

روشن نشدن موتور یخچال ساید و نحوه تعمیر آن

آشنایی با دلایل کار نکردن موتور یخچال و نحوه تعمیرات یخچال ساید به شما کمک می کند تا مشکل را تشخیص داده و برای رفع آن اقدام کنید. البته اکثر دلایلی که از روشن شدن موتور جلوگیری می کنند، کاملا فنی بوده و برای تشخیص آن ها به یک تعمیرکار نیاز دارید. دقت داشته باشید که یک فرد مجرب و کارآزموده را برای این کار انتخاب کنید تا بتواند به سرعت مشکل دستگاه را تشخیص داده و آن را بر طرف کند. عیب یابی یخچال و بر طرف کردن مشکل آن باید به صورت تخصصی انجام گیرد و هر فردی توانایی انجام آن را ندارد. امروزه برند های سازنده یخچال های ساید دارای نمایندگی هایی هستند که خدمات متنوع و بی نظیری به افراد ارائه می دهند.
این نمایندگی ها نیروهای ماهر و با تجربه ای را استخدام می کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن آن ها را به محل شما اعزام می کنند. بنابراین بهتر است که شما با توجه به برند سازنده یخچال خود یک نمایندگی مناسب انتخاب کرده و از آن بخواهید که برای تعمیر یخچال شما اقدامات لازم را انجام دهند.

روشن نشدن موتور یخچال ساید و نحوه تعمیر آن

کلام آخر دلایل کار نکردن موتور یخچال و نحوه تعمیرات یخچال ساید

زمانی که شما با دلایل کار نکردن موتور یخچال و نحوه تعمیرات یخچال ساید آشنایی داشته باشید، راحت تر می توانید عیوب دستگاه را تشخیص داده و برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهید. موتور که حکم قلب این دستگاه را دارد، باید به درستی کار کند تا یخچال بتواند عملکرد مناسبی از خود نشان دهد. این در حالی است که موتور روشن نشده و عملا یخچال خاموش می ماند. در این شرایط فضای داخلی خنک نشده و مواد غذایی درون آن خراب می شوند. بنابراین در صورت بروز مشکل باید سریعا با یک تعمیرکار ماهر تماس گرفته و از او بخواهید که برای رفع ایرادات یخچال اقدامات لازم را انجام دهد.

سوالات متداول دلایل کار نکردن موتور یخچال و نحوه تعمیرات یخچال ساید

  1. آیا خراب بودن واشر دور درب یخچال می تواند در کار نکردن موتور نقشی داشته باشد؟
    در صورتی که این لاستیک ها خراب شده باشند، هوای گرم را وارد محفظه داخلی دستگاه کرده و در نتیجه موتور باید بیش تر کار کند تا فضای داخل را خنک کند. بنابراین خراب بودن این واشر ها می تواند به موتور فشار آورده و از کار کردن آن ها جلوگیری کند.
  2. رله استارت در یخچال چه وظایفی بر عهده دارد؟
    این قطعه که به کلید قطع و وصل معروف است، از دو سیم پیچ مختلف ساخته شده است. این دو سیم پیچ در یک مدار قرار گرفته و کمپرسور را روشن می کند. در نهایت نیز سیم پیچ استارت از مدار خارج شده و سیم پیچ دوم در مدار باقی می ماند.
  3. بهترین مراکز تعمیر یخچال ساید در تهران کدامند؟
    از آن جایی که این یخچال ها توسط برند های مختلفی ساخته می شوند، بهتر است که برای تعمیر آن ها به نمایندگی های شرکت سازنده مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *