بلاگ

راهنمای جامع شستشوی بالش در ماشین لباسشویی

راهنمای جامع شستشوی بالش در ماشین لباسشویی

راهنمای جامع شستشوی بالش در ماشین لباسشویی در نظر دارد تا بهترین و موثر ترین روش ها را برای شستن بالش ها به شما آموزش دهد. پوست صورت و سر شما هر شب ترشحاتی تولید می کند که همگی بر روی بالش ها ریخته می شود و این امر سبب آلودگی آن ها می گردد. افراد ساعات زیادی از شبانه روز بر روی بالش ها می خوابند و هر گونه میکروب و آلودگی موجود بر روی آن ها سبب آسیب رسیدن به پوست و موی انسان ها می شود. از این رو باید فواصل زمانی کوتاهی شسته شده و تمیز شوند.

راهنمای جامع شستشوی بالش در ماشین لباسشویی

با راهنمای جامع شستشوی بالش در ماشین لباسشویی متوجه می شوید که فرآیند شست و شوی بالش ها با این دستگاه بسیار ساده می باشد. دقت کنید که نیازی نیست برای شست و شوی هر بالش یک بار دستگاه را روشن کنید و به راحتی می توانید دو بالش را در کنار یکدیگر قرار داده و دکمه استارت را فشار دهید. به مقدار کافی مواد شوینده مناسب اضافه کنید و پس از اتمام کار بالش ها را در هوای آزاد و در معرض نور خورشید قرار دهید تا کاملا تمیز شده و خشک شوند. مهم ترین مراحلی که برای شستشوی بالش ها باید انجام دهید، عبارتند از:

  • قرار دادن دستگاه بر روی حالت بر سنگین
  • افزودن مقدار مناسبی پودر شوینده
  • اضافه کردن نصف فنجان کربنات سدیم برای سفید تر شدن بالش ها
  • افزودن چند قطره اسطوخودوس برای خوشبو تر شدن بالش ها
  • استفاده از خشک کن دستگاه
  • قرار دادن بالش ها در هوای آزاد و در معرض نور خورشید

شستشوی بالش در ماشین لباسشویی برای افراد دارای آلرژی

برخی از افراد دارای آلرژی بوده و نسبت به آلودگی و گرد و غبار ها حساسیت زیادی دارند. راهنمای جامع شستشوی بالش در ماشین لباسشویی روش خاصی برای شستشوی بالش این افراد پیشنهاد می کند. این اشخاص باید برای شستشوی بالش ها از آب داغ استفاده کرده و مواد شوینده ضد حساسیت به آن ها اضافه کنند. با این کار همه آلودگی ها تمیز شده و عوامل آلرژي زای موجود در بالش ها حذف می شوند. در نتیجه فرد می تواند خواب راحت تری را تجربه کند. برای حذف برخی از لکه ها نیاز است که ابتدا آن ها را با کمی صابون شسته و چنگ بزنید و سپس آن را به درون ماشین لباسشویی بیندازید.
برای تمیز شدن بیش تر بالش ها می توانید کمی جوش شیرین به مواد شوینده خود اضافه کنید و از این طریق با قدرت بیش تری لکه و آلودگی ها را از بین ببرید. قرار دادن بالش در هوای آزاد پس از کامل شدن فرآيند شستشو نیز از اقداماتی است که برای جلوگیری از حساسیت به کار گرفته می شود.

شستشوی انواع بالش ها با ماشین لباسشویی

از آن جایی که بالش ها با استفاده از مواد مختلفی تولید می شوند، راهنمای جامع شستشوی بالش در ماشین لباسشویی در کنار شماست تا استانداردترین روش برای شستشوی هر نوع بالش را به شما معرفی کند.

  • بالش پنبه

برای شستن این نوع بالش ها باید از آب داغ استفاده کنید و از هر دو نوع مواد شوینده مایع و جامد می توان برای شستشوی آن ها استفاده کرد.

  • بالش پر مرغ

برای شستن این نوع بالش ها باید ابتدا چند ضربه به آن ها وارد کنید و سپس آن ها را درون لباسشویی بیندازید. از مواد شوینده ملایم استفاده کنید و برای خشک شدن کامل، باید آن ها را در فضای آزاد گذاشته و در معرض نور خورشید قرار دهید.

  • بالش پشم شیشه

بهتر است که این نوع بالش ها را با دست بشویید و برای شستن آن ها از ماشین لباسشویی استفاده نکنید. این نوع بالش ها کمی حساس بوده و با قرار گرفتن در ماشین لباسشویی فرم و شکل اولیه خود را از دست می دهند.

  • بالش پلی استر

برای شستن این نوع بالش ها دما را روی ۳۰ درجه تنظیم کنید و موتور دستگاه را روی حالت کند قرار دهید. هرگز برای شستن این نوع بالش ها از نرم کننده استفاده نکنید و بلافاصله بعد از خشک شدن با ماشین، آن را در معرض نور خورشید قرار دهید.

  • بالش ابری

بهتر است که برای شستن این نوع بالش ها از ماشین لباسشویی استفاده نکنید. ابتدا با ضربه زدن به بالش و یا کشیدن جاروبرقی بر روی ابر آن، گرد و غبارها را خارج کنید و سپس آن ها را با مواد شوینده مناسب بشویید.

  • بالش مموری فوم

این نوع بالش ها باید حتما با دست شسته شده و هرگز برای شستشوی آن ها از ماشین استفاده نکنید. ماشین لباسشویی شکل آن ها را از بین برده و آن ها را غیر قابل استفاده می کند.

مزایای استفاده از ماشین لباسشویی برای شستن بالش ها

راهنمای جامع شستشوی بالش در ماشین لباسشویی شما را با مزایای این روش شستشو آشنا می کند. این روش بسیار ساده و راحت می باشد و نیازی نیست که فرد از نیروی دست خود برای شستن بالش ها استفاده کند. از طرفی در مصرف آب و مواد شوینده صرفه جویی شده و بالش ها با قدرت بالایی شسته می شوند. همه آلودگی های موجود در بالش ها از بین رفته و هیچ گونه کثیفی در داخل آن ها باقی نمی ماند.
علاوه بر همه این ها شستشو های بالش ها با این روش به بازیابی کرک ها کمک می کند. همان طور که می دانید بالش ها پس از مدتی استفاده، ارتفاعشان کم تر شده و کرک های داخل آن ها به هم می چسبند. حال اگر برای شستشوی آن ها از ماشین لباسشویی استفاده کنید این کرک ها باز شده و ارتفاع بالش افزایش می یابد.

کلام آخر در مورد راهنمای جامع شستشوی بالش در ماشین لباسشویی

راهنمای جامع شستشوی بالش در ماشین لباسشویی به شما کمک می کند تا با ایده آل ترین روش های ممکن بالش ها را شسته و خشک کنید. قطعا استفاده از ماشین های لباسشویی برای شستشوی این وسایل کاری بسیار عاقلانه می باشد. شما با این کار در مدت زمان کوتاهی بالش ها را بدون دخالت دست و صرف انرژی اضافی شسته و خشک می کنید. با استفاده از این روش بالش ها کاملا تمیز شده و همه لکه و آلودگی ها از بالش حذف می شوند. بنابراین شستشوی بالش ها با این ماشین ها یک روش کاملا بهداشتی و مقرون به صرفه می باشد.

سوالات متداول در مورد راهنمای جامع شستشوی بالش در ماشین لباسشویی

  1. برای خشک شدن بهتر بالش ها در ماشین لباسشویی چه اقداماتی می توانیم انجام دهیم؟
    برای این کار باید دو یا سه عدد توپ تنیس درون دستگاه بیندازید تا از گلوله شدن پنبه ها جلوگیری شود. این کار سبب می شود تا پس از اتمام فرآیند خشک شدن، بالش ها کاملا نرم و یکدست باشند.
  2. آیا بالش ها را با روکش آن ها درون لباسشویی بیندازیم؟
    برای شستشوی بهتر خوب است که روکش ها را جدا کرده و بالش ها را به طور جداگانه ای بشویید.
  3. آیا هیچ کدام از بالش های مموری فوم را نمی توان با استفاده از ماشین لباسشویی شست؟
    برخی از نمونه های این نوع بالش ها قابل شستشو با ماشین های لباسشویی هستند اما اکثر آن ها باید با دست شسته شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *