بلاگ, تعمیرات یخچال و ساید

چگونه تشخیص بدهیم قطعات یخچال اصل است یا تقلبی؟

چگونه تشخیص بدهیم قطعات یخچال اصل است یا تقلبی؟

همان گونه که می‌دانید، امروزه بازار قطعات یخچال و فریزر بسیار داغ است به دلیل اینکه در سرتاسر دنیا مردم از یخچال به عنوان یک وسیله رفاهی مهم استفاده می‌کنند. در این بازار شلوغ قطعا قطعات تقلبی نیز در بازار وجود دارد که به جای قطعات اصلی فروخته می‌شود و قاعدتا کیفیت قطعات اصلی را ندارند. این موضوع در دنیا به خصوص ایران رایج است و به هنگام خرید و فروش قطعات باید تشخیص بدهید که قطعات یخچال اصل است یا تقلبی؟
چگونه تشخیص بدهیم قطعات یخچال اصل است یا تقلبی؟” این سوالی است که برای بسیاری از شما عزیزان به وجود می‌آید! تشخیص اصل بودن یا تقلبی بودن قطعات یخچال در برخی از موارد سخت است و لازم بر این خواهد بود که شما اطلاعاتی در خصوص قطعه مورد نظر داشته باشید. به همین دلیل است که ما در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم تا راهکارهای مناسب در خصوص تشخیص اصل بودن و تقلبی بودن قطعات یخچال را فرا بگیرید و قطعاتی مناسب و با کیفیت خریداری کنید. با ما همراه باشید.

قطعات یخچال اصل و تقلبی

امروزه دنیای برندهای مختلف قطعات یخچال، بازار را پر کرده است. برندهای مشهور دنیا سعی دارند تا قطعاتی با کیفیت و با طول عمر بسیار بالا را تولید کرده و در اختیار افراد قرار دهند. اما در این میان برخی از افراد سود جو نیز هستند که تولیدی‌ها و کارخانه‌های فیک و تقلبی آن برند هستند و همان قطعات را با کیفیتی بسیار پایین‌تر تولید می‌کنند یا اینکه همان قطعات ایرانی را با لیبل‌های خارجی به بازار عرضه کرده و با قیمت‌های بسیار هنگفت به فروش می‌رسانند. قطعات یخچال اصل و تقلبی ممکن است در ظاهر هر دو بسیار تمیز و منحصر به فرد باشند و ما در باطن قطعه تقلبی کارایی لازم را ندارد.

حال چگونه تشخیص بدهیم قطعات یخچال اصل است یا تقلبی؟! در این خصوص بهتر است که دید خود را بازتر کرده و در بازار سیاه به دنبال برندهای بسیار مشهور نباشید! زیرا ممکن است قطعات تقلبی را به جای اصلی به شما بفروشند و همین موضوع باعث ضرر مالی خواهد شد.

قطعات یخچال اصل و تقلبی

اطمینان از خرید قطعات اصل یخچال

بسیاری از افراد متقلب و سودجو، قطعات یخچال‌های ایرانی را که معمولا از کیفیت مناسبی برخوردار هستند، به جای قطعات اصلی برندهای معروف به فروش می‌رسانند. در این حالت حتی ممکن است بسته بندی، لوگو و برند روی بدنه قطعات را تغییر دهند و سلفون و وکیوم تازه‌ای نیز بر روی آن نصب کنند تا شما گمان کنید که قطعه خریداری شده اصل است!

در صورتی که پس از مدتی استفاده خواهید دید قطعه خراب شده یا این که حتی سوخته است! این افراد سودجو قطعات یخچال ‌های ساید بای ساید ایرانی و یا حتی چینی را تغییر داده و با تعویض لوگو، لیبل و سلفون وکیوم و حتی کنده کاری روی بدنه و موتور یخچال که این کار را با دستگاه لیزر انجام می‌دهند آنها را به برندهای آمریکایی و اروپایی تبدیل می‌کنند و با قیمت‌های بالایی به فروش می‌رسانند. بنابراین بسیار مهم است که پیش از خرید قطعات یخچال، به خوبی تشخیص بدهید که قطعات یخچال اصلی و تقلبی به چه صورت هستند و چگونه می‌توان قطعه‌ای با کیفیت و با قیمتی مناسب تهیه کرد.

گول لیبیل و made in … را نخورید!

بسیاری از افراد به هنگام خرید قطعات یخچال تنها به لیبل و نام حک شده کشور توجه دارند! این موضوع کاملا اشتباه است به دلیل آنکه لیبل‌های فیک در بازار بسیار است و حک کردن نام کشور سازنده نیز با یک دستگاه لیزر انجام خواهد شد. بنابراین اولین قدم برای آنکه تشخیص بدهیم قطعات یخچال اصلی است یا تقلبی، این است که ذهن خود را از روی لیبل و نام کشور و حتی پرچم حک شده آن کشور دور کنیم! به عنوان مثال در بازار لیبل پرچم آلمان را با برند بوش طراحی کرده‌اند و روی محصولات فیک تبدیل شده بوش نصب کرده‌اند. در صورتی که همه ما می‌دانیم که قطعات برند بوش آلمان در ایران بسیار بسیار نایاب است. بنابراین این قطعه یا ساخت کشور چین است یا در بازار قطعات تقلبی است که تنها برند بوش بر روی آن حک شده است.
باید اشاره شود که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین وسایل خانگی برند بوش است! همین موضوع باعث شده تا افراد متقلب بر روی این برند مانور بیشتری داده و قطعات فیک این برند را به بازار عرضه کنند. البته برندهای مورد علاقه دیگری مانند ال جی، سامسونگ، جنرال الکتریک، ویرپول، آرچلیک و غیره نیز هستند که آنها هم به همین شکل مورد سو استفاده قرار می‌گیرند.

چگونه تشخیص بدهیم که قطعات یخچال اصل است یا تقلبی؟

به طور قطع تشخیص قطعات یخچال اصل یا تقلبی امری سخت است و در این موضوع باید سال‌های سال کار کرده باشید و قطعات مختلف از برندهای متفاوت را دیده باشید تا بتوانید به راحتی تشخیص بدهید که کدام قطعه از یخچال اصل است و کدام قطعه تقلبی می‌باشد. اما یک راه بسیار آسان برای آنکه تشخیص بدهیم که قطعات یخچال اصل است یا تقلبی، وجود دارد.

با این همه کارهایی که برای جلوه دادن یک قطعه فیک و تقلبی یخچال به جای اصلی مانند تعویض بسته‌بندی و تعویض لوگو و برند و … انجام می‌دهند، شما می‌توانید با یک راهکار ساده قطعه اصلی را پیدا کنید و شکل ظاهری آن را ببینید و جزئیات آن را تشخیص داده و با قطعات دیگر مقایسه کنید. شما عزیزان می‌توانید با سرچ برند و مدل دقیق قطعه مورد نظر یخچال در گوگل آن را به راحتی پیدا کنید. فقط به خاطر داشته باشید که نام و مدل قطعه را حتما به انگلیسی وارد کرده و جزئیات آن قطعه را مشاهده فرمایید. از جمله نکات بسیار مهمی که در این خصوص باید به آن‌ها اشاره کنیم، به شرح زیر است:

  • معمولا با سرچ انگلیسی، سایت مربوط به برند قطعه نمایان خواهد شد

زمانی که برند قطعه و مدل آن را به زبان انگلیسی در گوگل سرچ می‌کنید، معمولا اولین گزینه‌هایی که گوگل پیشنهاد می‌دهد، همان سایت اصلی برند مورد نظر است. شما با باز کردن آن قطعه و خواندن مشخصات و دیدن عکس‌های آن می‌توانید قطعه را با قطعه اصلی مقایسه کرده و اصل بودن یا تقلبی بودن آن را تشخیص دهید.

  • اگر قطعه یخچال در اینترنت وجود نداشت و یا ظاهر آن فرق داشت، از خرید منصرف شوید

در برخی از موارد ممکن است با سرچ قطعه مورد نظر در گوگل، ظاهر قطعه ای که عکس آن را میبینید با ظاهر قطعه مورد نظر متفاوت باشد. یا اینکه قطعه با آن برند و مدل در جستجوی اینترنت یافت نگردد. در این حالت بهتر است که فورا انتخاب خود را عوض کرده و از خرید آن قطعه منصرف شوید. زیرا احتمال فیک یا تقلبی بودن آن بسیار است. اگر با سرچ مدل قطعه یخچال در برند مورد نظر آن را در سایت اصلی پیدا نکردید فورا انتخاب‌تان را عوض کنید و از آن مغازه خارج شوید. در کل تمام مشخصات را با مدل انتخابی‌تان مقایسه کنید، اگر دقیقا همان مدل است خریدتان را انجام دهید.

چگونه یک قطعه با کیفیت و مناسب خریداری کنیم؟

در بخش قبل بیان کردیم که چگونه تشخیص بدهیم قطعات یخچال اصل است یا تقلبی؟ حال در این بخش قصد داریم تا اذعان نماییم که همیشه برای خرید قطعات یخچال گول برندها را نخورید! سعی کنید همان قطعه را از یک فروشگاه معتبر که دارای گارانتی است خریداری فرمایید. قطعات دارای گارانتی از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و همچنین این اطمینان را به شما می‌دهند که طول عمر نسبتا مناسبی دارند. اگر برای خرید قطعه یخچال مجبور شدید آن را از شهرهای مرزی خریداری نمایید، همان لحظه‌ای که در فروشگاه هستید چند دقیقه وقت بگذارید و مدل مورد نظرتان را سرچ کنید و راهکارهای ذکر شده در بخش قبل را به کار ببرید.

چگونه یک قطعه با کیفیت و مناسب خریداری کنیم؟

سخن پایانی تشخیص قطعات یخچال اصل از تقلبی

در این مطلب سعی کردیم تا به شما راهکاری ساده آموزش دهیم تا بتوانید قطعات اصلی یخچال را با قطعات فیک یخچال تشخیص دهید. شما عزیزان نیز می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان و مشاوران مجموعه ما در این خصوص مشورت نمایید.

سوالات متداول تشخیص قطعات یخچال اصل از تقلبی

  1. آیا راهکار دیگری برای تشخیص قطعات فیک و اصل یخچال وجود دارد؟
    بله از طریق شماره سریال. البته همه قطعات شماره سریال ندارند اما برخی از قطعات اصلی دارای شماره سریال هستند که می‌توانید آن را وارد نرم افزارهای مربوطه کرده و از اصالت قطعه اطمینان حاصل کنید.
  2. بهترین قطعات یخچال را از کجا بخریم؟
    سعی کنید به فروشگاه‌های معتبر که با شرکت‌های معتبر همکاری دارند مراجعه فرمایید.
  3. چگونه با سرچ در گوگل برند اصلی را با برند تقلبی مقایسه کنیم؟
    مشخصات فنی را بخوانید و همچنین به مقایسه تمام بخش های یخچال با عکس های موجود در سایت آن برند بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *